Până de curând, agențiile de publicitate vedeau Google Ads și Facebook Ads într-un mod contradictoriu. Rivalitatea de lungă durată dintre cele două companii, adesea dramatizată de mass-media, a fost considerată ca o dovadă incontestabilă că cele două platforme se aflau în concurență directă una cu cealaltă și că era necesar ca firmele să ia o
Până de curând, agențiile de publicitate vedeau Google Ads și Facebook Ads într-un mod contradictoriu.
Rivalitatea de lungă durată dintre cele două companii, adesea dramatizată de mass-media, a fost considerată ca o dovadă incontestabilă că cele două platforme se aflau în concurență directă una cu cealaltă și că era necesar ca firmele să ia o decizie dificilă cu privire la ce platformă este potrivită nevoilor lor.
O astfel de abordare azi este departe de realitate, iar azi orice agentie PPC profesionistă știe cum să utilizeze optim ambele tipuri de promovare, în avantajul clienților lor.
Care sunt diferențele dintre reclamele Google și cele de pe Facebook?
Înainte de a analiza diferitele puncte forte și caracteristici ale Google Ads și Facebook Ads, este esențial să înțelegem diferența principală dintre cele două platforme publicitare.
- Google Ads: căutare plătită
Google Ads, cunoscut anterior ca Google AdWords, este cea mai mare și mai populară platformă de publicitate PPC din lume. Este atât de utilizat pe scară largă încât a devenit sinonim cu termenul „căutare plătită”.
Căutarea plătită se concentrează pe direcționarea cuvintelor cheie și pe utilizarea reclamelor bazate pe text. Agențiile de publicitate ppc care folosesc Google licitează pentru cuvinte cheie – anumite cuvinte și expresii incluse în interogările de căutare introduse de utilizatorii Google – în speranța că anunțurile lor vor fi afișate alături de rezultatele căutării pentru aceste interogări. De fiecare dată când un utilizator face clic pe un anunț, agentul de publicitate este taxat cu o anumită sumă de bani, de unde și denumirea de „publicitate cu plată-pe-clic”.
- Reclame Facebook: publicitate plătită pe rețele sociale
Cu cel mai mare număr de utilizatori activi lunari dintre toate rețelele sociale din lume, Facebook a devenit un element extrem de competitiv și profitabil al strategiilor de publicitate digitală pentru multe companii.
Când vine vorba de diferența principală dintre Google și Facebook Ads, te poți gândi în felul acesta: Google Ads te ajută să găsești clienți noi, în timp ce Facebook ajută clienții noi să te găsească.
Punctele forte și avantajele Google Ads
Fiind cel mai popular și utilizat motor de căutare din lume, Google este considerat lider de facto în publicitatea online. Derulând peste 3,5 miliarde de interogări de căutare în fiecare zi, Google oferă agenților de publicitate acces la un public potențial fără precedent și un număr uriaș de utilizatori care caută să achiziționeze bunuri și servicii.
Un public imens
Unul dintre principalele avantaje ale utilizării Google ca platformă de publicitate este acoperirea sa imensă. Google gestionează peste 40.000 de interogări de căutare în fiecare secundă, un total de peste 1,2 trilioane de căutări web în fiecare an.
Condiții de concurență echitabile
Una dintre cele mai mari concepții greșite printre cei care abia încep să folosească campanii Google Ads este că oricine are cel mai mare buget de publicitate „câștigă” într-un fel automat la reclamele Google. Din fericire, nimic nu poate fi mai departe de adevăr, deoarece Google Ads se concentrează în primul rând pe calitatea și relevanța anunțurilor, nu pe cât cheltuiesc agenții de publicitate.
Cu cât un anunț este mai relevant pentru utilizator, cu atât este mai probabilă experiența pe care acesta o va avea – și, prin urmare, cu atât este mai probabil ca acesta să continue să folosească Google ca motor de căutare. Din acest motiv, Google Ads recompensează relevanța și calitatea mai presus de toți ceilalți factori.
O gamă largă de formate de anunțuri
Deși anunțurile PPC din AdWords rămân bazate pe text, agenții de publicitate pot profita de un număr incredibil de funcții pentru a face anunțurile lor mai convingătoare și mai atractive pentru potențialii clienți. Extensiile de anunțuri, sitelinkurile, recenziile utilizatorilor, direcționarea în funcție de locație, anunțurile pentru Shopping Google și o serie de alte funcții sunt disponibile agenților de publicitate, oferind un nivel inegalabil de personalizare și control.
Punctele forte și avantajele reclamelor Facebook
În comparație cu Google Ads, reclamele Facebook (așa cum le cunoaștem astăzi) par mai noi dar, de fapt, Facebook își perfecționează și își îmbunătățește soluția de publicitate de câțiva ani. Astăzi, Facebook Ads este un pionier în sfera rețelelor sociale plătite și a devenit o parte centrală a strategiilor de marketing digital ale multor companii.
Granularitate de neegalat a audienței
Similar cu Google, Facebook se mândrește cu o audiență globală cu adevărat vastă. Cu mai mult de 1,55 miliarde de utilizatori activi lunar – mai mult de o cincime din populația lumii și asta fără a lua în calcul conturile inactive sau utilizate rar – Facebook nu are rival când vine vorba de mărimea audienței sale. Adevărata putere a imensei audiențe Facebook constă în potențiala granularitate cu care agenții de publicitate pot viza utilizatorii Facebook.
O platformă inerent vizuală
Spre deosebire de reclamele PPC, mai degrabă seci, bazate pe text, reclamele Facebook sunt puternic vizuale. Cele mai bune reclame de pe Facebook se integrează perfect cu videoclipurile, imaginile și alt conținut vizual din fluxurile de știri ale utilizatorilor, iar acest lucru le permite agenților de publicitate să profite nu numai de calitățile puternic persuasive ale reclamelor vizuale, ci să facă acest lucru într-un mod care să transmită mesaje puternice, care fac reclamele de înaltă calitate atât de convingătoare.
Rentabilitatea investiției incredibilă
Afacerile și agenții de marketing care experimentează cu reclamele Facebook sunt adesea impresionați de granularitatea opțiunilor de direcționare ale acesteia, precum și de instrumentele pe care le au la dispoziție pentru a crea reclame frumoase și captivante. Cu toate acestea, un element al reclamelor Facebook care îi ia pe nou-veniți prin surprindere este potențiala rentabilitate a investiției pe care o oferă publicitatea pe Facebook și cât de mult pot optimiza agenții de publicitate pricepuți un buget publicitar limitat pe platformă.
Dacă vrei să maximizezi impactul campaniilor tale Google Ads și Facebook Ads, apelează la o agenție profesionistă de marketing online, cum este Agentia re7consulting din București.
Vei avea un suport real și eficient în clădirea unei strategii coerente de promovare, indiferent de bugetul de marketing pe care îl ai la dispoziție.
Leave a Comment
Your email address will not be published. Required fields are marked with *