Adevarul este ca in prezent stapanirea a cel putin 2 limbi straine este cu adevarat importanta – nu numai pentru job, ci si pentru calatoriile in alte tari. Engleza este aproape obligatorie si din ce in ce mai multe companii isi doresc ca angajatii sa vorbeasca si alte limbi. Insa pe langa acest indicator, limbile
Adevarul este ca in prezent stapanirea a cel putin 2 limbi straine este cu adevarat importanta – nu numai pentru job, ci si pentru calatoriile in alte tari. Engleza este aproape obligatorie si din ce in ce mai multe companii isi doresc ca angajatii sa vorbeasca si alte limbi.
Insa pe langa acest indicator, limbile straine ii vor permite copilului sa descopere noi culturi, ceea ce reprezinta o bogatie imensa. In acest fel poate deveni constient de identitatea sa culturala, dar si de diferentele dintre natiuni. Nu in ultimul rand, invatarea uneia sau mai multor limbi straine este o sursa de imbogatire si satisfactie personala.
Unde, cand si cum se poate preda copiilor limba straina
Este bine sa se inceapa invatarea limbilor straine cat mai devreme posibil, deoarece copiii mici sunt sunt de-a dreptul “stralucitori” in ceea ce priveste capacitatea. Desi pentru un adult poate fi dificil sa vorbeasca germana, franceza sau spaniola, pentru un copil este aproape ca un joc.
Etapa initiala a educatiei este considerata un bun inceput – adica perioada 1- 4 ani. Desigur, modul de predare trebuie sa fie in concordanta cu varsta copilului, ceea ce inseamna cautarea unei gradinite, precum Seva Edu sau a unei scoli adecvata anilor specifici.
Cele mai citite articole
Insa familiarizarea cu limba poate fi la varsta de 4 -5 ani. La aceasta varsta, este bine ca parintii sa gaseasca programe care sa incurajeze practica orala sub forma de joc, ceea ce ar fi un bun inceput pentru invatarea ulterioara.
Cu toate acestea, pentru a progresa in limba respectiva, copilul trebuie sa fie entuziasmat de aceasta. Nu trebuie sa existe nicio modalitate de a-l obliga sa invete germana sau rusa, de exemplu, doar pentru ca parintii cred ca exista perspective cu o astfel de alegere. Este mai important ca acesta sa manifeste interes pentru a avea rezultate.
Familiarizarea cu diferite limbi se poate face prin carti ilustrate, jocuri, muzica, filme. Este important ca limbajul ales, in cele din urma sa nu limiteze sau sa fie acceptat ca o povara de catre copil, astfel incat el sa se bucure in continuare de imbogatirea vocabularului sau si a competentelor lingvistice generale.
Varsta scolara si cea de-a doua limba straina
Este o buna practica dupa o anumita varsta – aproximativ 14 ani, sa se includa studiul celei de-a doua limbi straine. Dar acest lucru este util numai daca copilul este deja suficient de avansat la prima. Daca un parinte vorbeste limba suficient de bine, poate incepe sa comunice acasa cu copilul sau pentru a se obisnui sa o foloseasca in vorbirea de zi cu zi.
La aceasta varsta, este deja esential sa se exerseze vorbirea (de preferinta cu vorbitori nativi). Taberele de limbi straine sunt un alt instrument util care ajuta la depasirea unor bariere in calea comunicarii si a utilizarii limbii. Dar pentru ca acestea sa aiba efect, trebuie sa fie de cel putin 10 zile si copilul trebuie sa fie plasat in mediul lingvistic adecvat. O calatorie in strainatate cu mama si tata ajuta, dar numai ca o trezire a interesului pentru tara si cultura.
Leave a Comment
Your email address will not be published. Required fields are marked with *