728 x 90

Cum te ajută mixul de marketing în performanţa firmei?

Cum te ajută mixul de marketing în performanţa firmei?

Un termen relativ nou în domeniul marketingului, mixul de marketing se va defini ca şi un set de instrumente folosite pentru a atinge obiectivele de marketing. Definiţia este simplă, însă domeniul este complex, iar eşecul îi pândeşte pe toţi cei care nu înţeleg în mod corect toţi termenii. Personalul implicat îndeosebi în marketing operaţional, în

Un termen relativ nou în domeniul marketingului, mixul de marketing se va defini ca şi un set de instrumente folosite pentru a atinge obiectivele de marketing. Definiţia este simplă, însă domeniul este complex, iar eşecul îi pândeşte pe toţi cei care nu înţeleg în mod corect toţi termenii.

Personalul implicat îndeosebi în marketing operaţional, în partea finală a dezvoltării unei strategii de marketing ştie cât de dificilă este optimizarea resurselor pentru obţinerea rezultatelor concrete şi pentru a face brandul cunoscut sau pentru a vinde produse sau servicii. Mixul de marketing ajuta experţii în marketing să folosească un set de instrumente care influenţează opţiunile consumatorilor reali sau potenţiali.

Ce este în mod concret mixul de marketing?

Mixul de marketing are o definiţie simplă şi beneficii importante pentru:

·                Produs – promovarea produsului în sine cu caracteristicile sale şi cu serviciile auxiliare oferite clientului;

·                Preţ – planurile tarifare, listele de preţuri, politicile de reducere, cadouri şi vouchere, termeni şi condiţii de plată;

·                Punct de distribuţie – un punct important pentru politica stocului şi pentru structura canalelor de distribuţie;

·                Promovare – strategii necesare pentru promovarea produsului şi metodele de publicitate, de promovare prin participare la expoziţii sau la evenimente.

În funcţie de fiecare din cele 4 criterii expuse anterior, experţii care folosesc mixul de marketing trebuie să răspundă la anumite întrebări :

·                Mixul de marketing al unui produs trebuie să răspundă la întrebări precum:

  1. Există cerere de produs pe piaţă?
  2. Se poate reinventa produsul?
  3. Ce oferă produsul consumatorilor?
  4. Cu ce diferă produsul de alte produse ale concurenţei?
  5. Ce aşteptări au clienţii de la produs?
  6. Când şi de ce vor folosi produsul?
  7. Ce nume are produsul şi cât de uşor este de reţinut?

·                Mixul de marketing are o altă importantă componenta, preţul, care determină profitul şi supravieţuirea oricărei afaceri. În acest sens, reprezentanţii companiilor trebuie să răspundă la următoarele întrebări:

  1. Cât este dispus clientul să cheltuiască pe un anumit produs sau serviciu?
  2. Preţul mic este asociat cu o calitate inferioară?
  3. Cum şi când trebuie făcute reduceri de preţ?
  4. O uşoară scădere a preţului va creşte cererea sau nu?
  5. Care este costul de producţie al produsului?
  6. Care este valoarea percepută de clienţi pentru produs?

·                Mixul de marketing face referire şi la distribuţie, la canalele folosite pentru a distribui produsul pe piaţă, care trebuie să răspundă la următoarele întrebări:

  1. Care este strategia de distribuţie a concurenţilor?
  2. Cum poate creşte un magazin online vânzările?
  3. De unde vin clienţii şi ce magazine frecventează?

·                Mixul de marketing se referă, nu în ultimul rând, la promovare, care permite ca marca să fie cunoscută şi vânzările să crească. Există modalităţi de promovare tradiţionale, digitale şi prin PR. Acest punct al mixului de marketing trebuie să răspundă la următoarele întrebări:

  • Ce canale sunt folosite de potenţialii clienţi pentru a găsi produsele necesare?
  • Când trebuie promovat produsul?
  • Ce strategie de promovare au concurenţii?
  • Ce caracteristici ale produsului sunt necesare a fi promovate?
  • Ce buget au la dispoziţie reprezentanţii afacerilor pentru promovare?
MicPortal
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Latest Posts

Top Authors

Most Commented

Featured Videos