Ce poți face pentru a-ți recupera creanțele?

Ce poți face pentru a-ți recupera creanțele?

Recuperarea datoriilor reprezintă un proces lung și anevoios, întâlnit, măcar o dată, în activitatea sa economică, de orice companie. Cu toate că relațiile comerciale ar trebui să se bazeze pe corectitudine și îndeplinirea responsabilităților profesionale, există firme care nu-și achită obligațiile la timp către partenerii de afaceri. Principalul motiv este insuficiența fondurilor bănești disponibile pentru

Recuperarea datoriilor reprezintă un proces lung și anevoios, întâlnit, măcar o dată, în activitatea sa economică, de orice companie. Cu toate că relațiile comerciale ar trebui să se bazeze pe corectitudine și îndeplinirea responsabilităților profesionale, există firme care nu-și achită obligațiile la timp către partenerii de afaceri. Principalul motiv este insuficiența fondurilor bănești disponibile pentru plata creanțelor, însă, uneori, apar și alte situații care conduc la apariția datoriilor. Pentru furnizor, depășirea termenului scadent poate genera probleme serioase de cash flow sau înregistrarea provizioanelor. Dacă te confrunți cu astfel de clienți rău platnici, descoperă, mai departe, ce poți face ca să-ți recuperezi creanțele.

Trimite clienților un reminder de plată

În cazul în care colaboratorii tăi nu și-au achitat, la timp, facturile emise, le poți aminti de restanțe prin transmiterea unui reminder de plată. Este recomandat să redactezi o scrisoare clară, din care să reiasă scopul mesajului, factura restantă, costurile pe care debitorul trebuie să le acopere, un termen de plată concret și chiar un cont în care trebuie să livreze banii. În acest fel, datornicii vor ști că trebuie să își achite creanțele, pentru a respecta obligațiile stipulate în contract. De preferat ar fi să folosești un ton prietenesc, fiindcă pot exista diferite motive pentru care nu ai primit banii: sumele nu au intrat în cont chiar dacă au fost achitate, clienții nu au intrat în posesia facturii emise și nu știu că trebuie să plătească, etc. Un reminder cu ton cordial te poate ajuta să păstrezi o relație cu toți colaboratorii, mai ales dacă știi că există posibilitatea ca neachitarea să fie o simplă neînțelegere.

Sună reprezentanții firmelor cu datorii

Dacă vrei să te asiguri că firmele cărora le-ai livrat mărfuri sau servicii își vor achita datoriile cât mai curând, cel mai simplu este să îi suni, ca să le amintești de plată. Chiar dacă astfel de apeluri sunt stânjenitoare, pot fi o modalitate excelentă ca să afli de ce clienții tăi nu și-au îndeplinit obligațiile către tine și să obții o promisiune legată de încasarea banilor în următoarea perioadă.

Optează pentru o notificare de plată scrisă

Dacă ai încercat deja, printr-un mod amiabil, să soliciți plata facturilor restante, verifică, totuși, ce se stipulează în contractul de colaborare cu privire la plata întârziată. Apoi, fă o notificare oficială, prin care să aduci la cunoștința reprezentanților firmei penalitățile de întârziere. Încearcă să obții un răspuns scris, în care să fie menționat acordul datornicilor cu privire la suma creanțelor înregistrate. O promisiune de plată, primită pe e-mail sau în format clasic, prin care debitorul te anunță că urmează să-și achite restanțele în perioada următoare îți va fi de ajutor dacă decizi să-ți acționezi colaboratorii în instanță.

Solicită ajutorul unei firme de recuperare a creanțelor

O companie specializată în acest domeniu te ajută să-ți recuperezi facturile neîncasate la termen. Aceasta dispune de instrumente care oferă transparență afacerilor și sănătate fluxului de numerar. Optează pentru recuperarea creanțelor cu RedBill și poți avea acces direct la o bază de date publică pentru raportarea clienților rău-platnici și serviciile unei companii care îți garantează încasarea banilor, indiferent despre ce sumă este vorba.

Stabilește un acord de plată eșalonată

Atunci când demarezi un proces de colectare a creanțelor, s-ar putea să afli că debitorul încă nu dispune de resursele bănești necesare pentru achitarea datoriilor. Prin urmare, ca să te asiguri că vei putea totuși să intri în posesia sumelor datorate, poți încheia un acord de plată eșalonată. În acest fel, clientului îi va fi mai ușor să achite factura în tranșe, la intervale de timp bine stabilite, până la lichidarea acesteia. Însă, vorbim de o încasare întârziată a banilor, lucru ce-ți poate crea neplăceri financiare. Depinde doar de tine dacă te avantajează sau nu acceptarea unui acord de plată.

O soluție finală prin care poți solicita recuperarea creanțelor este apelarea la instanța de judecată, atunci când ai epuizat toate modalitățile de a primi banii de la clienții cu restanțe. Totuși, ca să nu ajungi în situații excepționale, alege-ți, cu mare atenție, partenerii de afaceri și încearcă să-ți gestionezi creanțele eficient, pentru a evita problemele financiare.

MicPortal
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

Most Commented

Featured Videos